איך מתגרשים ללא ילדים

בעייתם של לא מעט זוגות

מאחר ולא כל הנישואים בישראל הם חתונות דתיות כדת משה וישראל כפי שאנחנו מגדירים אותן, הרי שחשוב גם לדעת איך מתגרשים מנישואים אזרחיים. מדובר על בעיה של לא מעט זוגות במדינת ישראל של ימינו. זאת מאחר ויש בישראל זוגות שמסיבות שונות החליטו או הבינו שם צריכים להתחתן במסגרת אזרחית ולא דתית. זוגות אלה דורשים פתרון אמיתי ופשוט לבעיה שלהם.

אנו מדברים על זוגות שלא היו מעוניינים באף צורה בטקס דתי אותו מכירים רובנו (מסיבותיהם האישיות גרידא), על זוגות שלא שניהם יהודים או ששניהם מדתות אחרות לגמרי, ועל זוגות שאחד מהם או שניהם מוגדרים כחסרי דת. מדובר על מקרים לא פשוטים שנפתרים במסגרת של נישואים אזרחיים, אך כאמור יש גם מקרים שנישואים אלו צריכים להסתיים בגירושים מסודרים וברורים.

גירושים שדומים לכל נישואים רגילים

לרוב אנו מכירים את המסלול של נישואים ושל גירושים שעובר דרך המוסדות הרבניים. אך מאחר ויש נישואים שנעשו במסגרת אזרחית, הרי חשוב להבין שיש שוני מסוים. שוני זה קיים רק בכל הקשור לתהליך הנישואים ולא לתהליך הגירושין. כלומר כששואלים איך מתגרשים מנישואים אזרחיים מבינים כי גם נישואים מאזרחיים יסתיימו ברבנות.

בדיוק כמו נישואים דתיים שנערכו ע"י רב, גירושין מנישואים אזרחיים יתבצעו בצורה דומה. לכן חשוב להבין איך מתגרשים מנישואים אזרחיים מתוך הפנמה שלגירושין אין קשר לצורת הנישואים. במילים פשוטות, שאולי לא תמיד נעימות לאוזניהם של בני זוג שנישא בנישואים אזרחיים, הגירושין יבוצעו במסגרת המוסדות הדתיים של מדינת ישראל בלבד.

על מי הכללים אינם תקפים

כמו בעוד תחומים בחיים אנו יכולים לראות כיצד גם לגבי נושא זה יש חריגות מסוימות ויש כללים שאינם תקפים על זוגות מסוימים. מאחר ומדובר על נושא לא פשוט, הרי שאם יש זוגות שיכולים ליהנות מתהליך אחר, אזי אולי הדבר טוב להם. אז כדי לדעת איך מתגרשים מנישואים אזרחיים צריך גם להכיר מקרים חריגים וכללים שאינם תמיד חלים על כולם.

הנה למשל מי שהתחתן בנישואים מעורבים או מי שמוגדר כחסר דת במדינת ישראל, יכול להתגרש רק דרך בית המשפט לענייני משפחה. תהליך זה נקרא התרת גירושין. במידה ואחד מבני הזוג או אפילו שניהם מגיעים מדת אחרת שקיימת בישראל, הרי שבית המשפט לענייני משפחה יכול לבצע התייעצות עם ערכאה דתית של דת זו. מקרים חריגים אלו מעידים על יציאה מהכלל של הרבנות.

צור קשר עכשיו
לקבלת ייעוץ ראשוני

פרטי התקשרות

משרד עורכת הדין רויטל לוין שני סניפים – בתל אביב ובחיפה.
לתאום פגישה באזור מגוריכם התקשרו:

שרותים משפטיים