איך לבחור עורך דין לגירושין

בבואו  של לקוח לבחור  עורך דין שייצג אותו בעת הליך גירושין, עליו לקחת בחשבון שעורך הדין יהיה אחראי, במידה רבה, לקביעת אספקטים רבים וקריטיים של חייו, למשך שנים רבות. בהליכי גירושין קובע בית המשפט או בית הדין הרבני, בין היתר,  הסדרים ממוניים – לרבות פירוק השיתוף בדירת המגורים, חלוקת יתר הרכוש ותשלום מזונות ילדים על ידי האב, וחשוב מכך, כיצד תחולק האחריות ההורית  – משמורת ילדים והסדרי ראיה.

כפי שחולה פונה לרופא שהינו מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי למחלתו, ולא לרופא בתחום התמחות אחר או כללי, כך, יש לפעול גם בנוגע לבחירת עורך דין. גם אם התקבלה המלצה מחבר או שיש ללקוח נסיון טוב עם עורך דין מסויים, עליו להקפיד על כך שעורך הדין שיבחר יהיה מומחה בתחום הגירושין.

לא כל עורך דין המתמחה בדיני מעמד אישי ומשפחה הינו מומחה בדיני גירושין. תחום דיני המשפחה הוא רחב ומגוון, וכולל גם טיפול בירושות, ידועים בציבור, אלימות במשפחה, ועוד. החשיבות הרבה שבתחום ההתמחות נובעת, בין היתר, מכך שדיני המשפחה מתעדכנים כל העת. תחום זה, שיש בו דיאלקטיקה מתמדת בין דינים עתיקי יומין הטבועים במסורת, לבין מגמות שמתפתחות בקצב מהיר בעידן המודרני, בעיקר בכל הנוגע לזכויות נשים, נתון לשינויים תמידיים הנעשים באמצעות פסיקת בתי המשפט וחקיקה. על כן, יש צורך שעורך הדין יתמקד בתחום זה, וידאג להתעדכן באופן שוטף, בין היתר באמצעות קורסים והשתלמויות, בהתפתחויות ובמגמות הקיימות.

אפשר לבצע השוואת מחירים בין תעריפי שכ"ט המבוקשים על ידי עורכי דין לגירושין, אך הכלל כי "יש להוציא כסף כדי להרוויח כסף" תופס במיוחד במקרה זה. ראשית, עורך דין טוב ידע לקצר תהליכים משפטים יקרים באמצעות ניסיונו וכן לגשר בין בני הזוג ולערוך ביניהם הסכמים שימנעו מחלוקות עתידיות. שנית, וזה ברור מאליו, עורך דין יצירתי, מקצועי, והבקיא בתחומו יביא תוצאות משפטיות טובות יותר כולל תוצאות ממוניות, שבמקרים רבים יעלו בהרבה על ההפרש בשכר הטרחה המבוקש.

לכן, כדאי לשכור שירותי עורך דין לגירושין שיש לו מוניטין טובים בתחום הגירושין, ולא לחסוך בהוצאות לצורך כך.

יש מי  שיבחר עורך דין לגירושין על פי מידת הנכונות שלו להלחם על זכויותיו על חשבון בן הזוג, תוך קביעת אסטרטגיות וטקטיקות שמטרתן, לעתים, להתיש את בן הזוג, לסחוט אותו ולהשיג את המטרות בכל מחיר. אך במקרים רבים כדאי דווקא לבחור עורך דין לגירושין שידע גם להתחשב בצד השני, משתי סיבות. ראשית, כאמור, גישור בין שני הצדדים ועריכת הסכמים ביניהם עשוי לקצר ולהוזיל את ההוצאות הכרוכות בהליכים המשפטיים של גירושין. שנית, הרי לא מדובר כאן בספק שירותים עמו נתגלע סכסוך כספי או ברשות ממשלתית המערימה מכשולים בירוקרטים. מדובר בשני אנשים שגורלם קשור למשך כל ימי חייהם במקרה של ילדים משותפים ועל כן, האווירה הנעימה היא קריטית לתחושת הנוחות והביטחון של הילדים המשותפים. גם בעת גירושין האינטרסים של בני הזוג הם, במהותם, במידה רבה משותפים.

לסיום, ובעיקר משום שעורך הדין לגירושין מטפל בדיני נפשות לרבות בנושאי משמורת והסדרי ראייה, של הילדים המשותפים, חשוב שעורך הדין יהיה אנושי, וכן שהלקוח יחוש בנוח איתו ושתהיה לו כימיה איתו, מאחר שלעורך הדין תהיה נגיעה לתחומי החיים האינטימיים ביותר של הלקוח ועל כן, עליו לנהל את הליך הגירושין  ברגישות יתרה.

צור קשר עכשיו
לקבלת ייעוץ ראשוני

פרטי התקשרות

משרד עורכת הדין רויטל לוין שני סניפים – בתל אביב ובחיפה.
לתאום פגישה באזור מגוריכם התקשרו:

שרותים משפטיים