טיפול זוגי לא עובד

לא תמיד לטיפול זוגי יש באמת מה להציע

בעיות בזוגיות הן כלל לא דבר חדש במדינה שלנו. כמדינה מודרנית שבה יש המון זוגות המגיעים למשבר מסוים ורוצים לפתור אותו בצורה רצינית, אנו רואים עד כמה טיפול זוגי יכול להיות רעיון שאולי כדאי לבחון אותו. אך לעתים טיפול זוגי לא עובד, ובני הזוג מבינים כי הם נמצאים בבעיה קשה הדורשת מהם לעשות הערכה מחדש ולחפש פתרון אחר מלבד הטיפול הלא מוצלח.

חשוב להבין שטיפולים זוגיים יכולים לעזור לבני זוג מסוים אך לעתים הם כלל לא יכולים לעזור לזוגות אחרים. אם אישה מסוימת נפגעה עמוקות מבגידה של בעלה ואינה מוכנה למחול על כבודה ולסלוח לו לעולם, הרי שגם המטפל הזוגי הטוב ביותר לא יצליח לאחות את הקרע ולא יוכל להחזיר את בני הזוג לחיים משותפים אי פעם.

כשאחד הצדדים מערים קשיים קיצוניים

יש לא מעט מקרים קשים שמראים לנו עד כמה טיפול זוגי אינו יכול לסייע באף דרך שהיא. אם נדבר על כך שאחד מבני הזוג יכול להערים קשיים מהותיים ולהציג אורח חיים בעייתי מאוד עבור שותפו או שותפתו לחיים, הרי שנבין עד כמה אין מקום בכלל לרצון טוב או לרצון לפשרה. גם כאן נבין בצורה מיידית כיצד טיפול זוגי לא עובד לחלוטין.

מדובר על מקרים של אלימות קשה במשפחה או על אורח חיים קלוקל מאוד כמו שתייה והימורים של אחד מבני הזוג. לא קשה להבין מדוע טיפול זוגי לא עובד כשמדובר על אדם שלא מנסה לשנות את צורת התנהלותו הבעייתית מאוד ועל בן או בת זוג שלא מוכנים לחיות עם מישהו שמבייש אותם, מתנהג אליהם בגסות, משפיל אותם, או מכניס אותם לחובות כספיים עצומים.

עבור רבים מדובר ברגע מכונן

חיי זוגיות מציגים לנו אתגרים שלעתים הם קשים הרבה יותר מאשר כל אתגר בעבודה או כל אתגר אחר בחיים. הרצון לחיות באושר הוא דבר שרבים חווים אותו, אך לעתים בין הרצון לבין המציאות יש תהום כל כך גדולה עד שרבים מבינים לאחר פרק זמן מסוים ביחד שהם לא מצליחים לגשר עליה בשום פנים ואופן.

כך, ברגע שמהלך חשוב של טיפול זוגי לא עובד מבינים בני הזוג כי רק פרידה היא זו שתאפשר להם לפתוח דף חדש כשאולי בעתיד הם ימצאו זוגיות מוצלחת עם אנשים אחרים. אין ספק שמדובר על רגע מכונן שמשנה את חייו של כל אדם, ומי שמבין זאת עושה את הצעדים הבאים בזהירות לקראת גירושין נדרשים ולקראת חיים שיכללו אולי זוגיות חדשה.

צור קשר עכשיו
לקבלת ייעוץ ראשוני

פרטי התקשרות

משרד עורכת הדין רויטל לוין שני סניפים – בתל אביב ובחיפה.
לתאום פגישה באזור מגוריכם התקשרו:

שרותים משפטיים