זוגיות לא יציבה

קושי אמיתי בניהול חיים נורמאליים

הרצון של רבים מאתנו בזוגיות מושלמת מתנפץ בלא מעט פעמים בגלל מציאות כזו או אחרת. לעתים בן הזוג רואה כיצד אשתו אינה מתפקדת בהתאם לדעתו כשהיא מטפלת בילדים ולעתים האישה מרגישה כיצד בעלה אינו רומנטי מדי או שהוא תובעני ואפילו מעט מיושן בדעותיו. הדבר מדגיש זוגיות לא יציבה שבאה לידי ביטוי בוויכוחים אינספור ובחיכוכים לא נעימים.

ברור לכולנו שזוגיות מושלמת היא לעתים אוטופיה, ושלכל זוג יכולות להיות לא מעט בעיות לגיטימיות. אך בעיות הן דבר שחייבים לפתור אחרת הלחץ מבעבע מכל מקום ובכל זמן, ולא רק שני בני הזוג סובלים ממנו אלא גם ילדיהם (אם יש להם ילדים) ואנשים קרובים שאוהבים אותם ורואים כיצד הם סובלים ביחד יותר מאשר נהנים ביחד.

מקנאה, דרך זלזול וביקורתיות

יש המון סיבות שיכולות ליצור מערכת זוגית מאוד לא נעימה ומאוד לא יציבה. בין אם מדובר על בן זוג קנאי שמשגע את האישה בלא מעט מקרים מגוחכים ובין אם מדובר על בת זוג שמדברת בצורה מזלזלת או מציגה התנהגות דורסנית וכד', הרי שהמרחק אל זוגיות לא יציבה הוא קצר והוא מבטיח חוסר שקט כמעט בכל רגע שבני הזוג נמצאים אחד ליד השני.

אך כאמור, לא משנה הסיבה שמובילה אל זוגיות לא יציבה מאחר ובסופו של דבר מי שרוצה לחיות בשקט נפשי ומי שבאמת רוצה ליהנות מהשותף שלו לחיים, חייב לעשות כל פעולה רצינית שנדרשת על מנת לשנות את המצב הקשה לטובה. שינוי חיובי כזה מתבקש כמה שיותר מהר על מנת למנוע סיכון של אחד מבני הזוג או אי נעימויות גדולות יותר בעתיד.

מדוע המצד דורש טיפול נחרץ

זוגיות היא דבר מאוד לא פשוט כי היא מאחדת שני בני אדם שלרוב שונים מאוד באופיים ובדרכי התנהלותם. שני אנשים שבמסגרת צורת החיים של העולם המודרני נדרשים לחיות תחת קורת גג אחת שנים רבות מתוך הסכם נישואים או זוגיות אחרת, יכולים באופן טבעי למצוא את עצמם במשברים או במצבים שכלל לא חשבו שהם יכולים לקרות.

לכן זוגיות לא יציבה היא לא תמיד דבר מפתיע, אלא שהיא לעתים גם דבר ברור מעט בגלל ההבדלים בין גבר לאישה וההבדלים בין סוגי האופי, התרבות, העקרונות, והחינוך שלהם. אך בין אם המצב מפתיע או ברור, הטיפול חייב להיות חותך וממוקד על מנת שאף צד לא יפגע בשני, ואף אחד מבני הזוג לא יחיה באשליות ויעשה צעדים קיצוניים בעצמו וללא כל שיתוף.

צור קשר עכשיו
לקבלת ייעוץ ראשוני

פרטי התקשרות

משרד עורכת הדין רויטל לוין שני סניפים – בתל אביב ובחיפה.
לתאום פגישה באזור מגוריכם התקשרו:

שרותים משפטיים